Passa al contingut principal

DISCURS DE PRESA DE POSSESSIÓ.


DISCURS DE PRESA DE POSSESSIÓ DE L’ALCALDE. 

Dissabte,15 de juny de 2019

Benvolguts ex-regidors, ex-regidores, regidors, regidores de l’Ajuntament de Riudarenes.

El passat 26 de maig vam exercir el nostre dret a escollir els nostres representants municipals i avui acaba una part d’aquest procés, la presa de possessió dels nous regidors i regidores i l’elecció de l’alcalde.
Tinc l’honor d'haver rebut l’encàrrec de ser el nou Alcalde de Riudarenes.

Això, em provoca una barreja de sentiments. D’una banda, avui és un dia molt emotiu per a mi, d'una altra, sento una gran responsabilitat.
De menut, vaig estudiar en aquesta escola del costat, vaig jugar en aquests patis i vaig córrer per aquests carrers, és a dir, he crescut en aquest poble, que ara tinc l’orgull de ser-ne l'alcalde.

La meva raó de posar-me en política, s’identifica molt amb allò que deia un català tan universal com Pau Casals: Viure no és suficient, cal participar.
És cert que hi ha moltes maneres de participar, jo he triat la política municipal.

I No vull decebre a la gent que ens ha donat la confiança en aquestes eleccions. Al mateix temps, demostraré que fem les coses pensant en tots els riudarenencs i les riudarenenques. I no només això, sinó que encoratjo a tothom a participar del nostre poble, des d'altres espais o àmbits, aprofitant l’experiència i el bagatge que cada vilatà tenim i que no podem ni volem deixar perdre.

No em vull treure aquesta responsabilitat que sento del damunt, però, crec que també és tasca meva, promoure un municipi on tothom tingui ganes de fer coses, de dir la seva i de presumir de ser del poble, en definitiva, de participar, participar de la construcció de somnis comuns pel nostre poble.

Vull tenir, també, unes paraules per la resta de grups municipals.
Primer, agrair l’abstenció de SOM Riudarenes, per permetre que tinguem l'alcaldia com a llista més votada. Sabem que la necessitat es cuida amb gestos. Tots ens necessitarem i tots haurem de fer gestos, gràcies per aquest primer pas.

A la gent d’AIR, els hi reitero la meva posició: seduïm-nos en lloc de fer-nos retrets. Triem els somnis que compartim i no els somnis individuals, que per culpa dels somnis individuals hem estat massa temps a les fosques. Governar en minoria no vol dir no governar, vol dir, donar-li l'oportunitat a tothom de participar. També li vull dir al seu grup, que les urnes mai són injustes. No ens parli del 2011 i mirem endavant, que estem el 2019.

Entre tots establirem objectius i prioritats, i cal buscar la comprensió entre les diferents maneres de veure el poble i d'entendre la política municipal.
És així com farem una Riudarenes avançada, amb serveis de qualitat, amb oportunitats de treball, de negoci i d'oci, de convivència i de benestar, per nosaltres i per les properes generacions.
Aquesta serà la manera de situar Riudarenes entre els pobles més atractius de la comarca.

Jo ofereixo tota la meva il·lusió, i la dels meus companys de Junts per Riudarenes, perquè sé que és tan gran o més que la meva, i les ganes immenses que tenim tots de fer les coses bé. Tot això, us prometo que es veurà en el treball, de vegades amb més encert, d'altres no tant, però mai perdrem la paciència de rectificar i tornar-ho a fer, per fer-ho bé.

Acabo, reiterant el que dit al principi: Viure no és suficient, cal participar. Si us plau, participeu per millorar el nostre poble, perquè com deia el poeta Miquel Martí i Pol

El poble és el meu esforç i el vostre esforç,

és la meva veu i la vostra veu,

és la meva petita mort i la vostra petita mort.

El poble és el conjunt del nostre esforç

i de la nostra veu

i de la nostra petita mort.

El poble és tu i tu i tu

i tot d'altra gent que no coneixes,

i els teus secrets

i els secrets dels altres.

Visca Riudarenes i visca Catalunya.


Josep Solé Turon, Alcalde de Riudarenes.
Riudarenes, 15 de juny de 2019




Entrades populars d'aquest blog

Ara diuen que no sóc de Riudarenes.

On ara hi ha la piscina de ca l'Oller, hi havia una casa que els meus pares, en Josep, també conegut per en  Pitu , i la Pilar, van anar-hi a viure quan es van casar. Allà vaig néixer jo, davant l'església. M'hi vaig estar un any, diu la mare, fins que vam anar a una casa que els pares es van fer a la carretera de Santa Coloma. Tinc algun amic de tota la vida que, encara ara, de broma, em diu el nen de la carretera. Si bé és cert que he passat algunes temporades fora de Riudarenes, mai he tret ben bé els dos peus del poble que més m'estimo i que considero el meu poble, en el sentit del lloc d'on sóc. De menut, hi vaig anar a col·legi, hi vaig jugar a basquet i a futbol. Més endavant, de jove, vam formar un grup de rock amb dos amics, en Xavier Bou, que malauradament ens va deixar, i en Jordi Vila, que és molt bo tocant la guitarra. En aquell grup, que es deia Riu Rock, jo tocava el baix i vam fer el nostre primer concert a la rectoria . Si  mireu la foto, jo sóc el

Breu presentació.

  Em presento a conseller nacional per La Selva i en aquest blog podeu trobar informació sobre mi, ja que hi he anat publicant les coses que feia en els darrers anys, sobretot del vessant polític, però també hi trobareu publicacions d'altres àmbits, com la meva afició a escriure. Vaig néixer al bonic poble de Riudarenes, on ara en sóc l'alcalde, l'any 1965. Sóc funcionari de carrera al departament de justícia de la Generalitat de Catalunya i ho combino amb la feina d'alcalde i conseller de recursos humans del consell comarcal de la Selva. A més, tinc la mania d'escriure. Aquesta passió m'ha permès publicar dues novel·les. La raó per la qual em presento a conseller nacional de Junts per la comarca de La Selva és perquè m'agrada i m'identifico amb aquesta formació política que crec que hem de fer créixer entre tots, amb compromís i implicació.